Περιγραφή Διαδρομής

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

Όλη η διαδρομή εκτός από ένα μικρό τμήμα 5 χλμ. περίπου κατά μήκος του καναλιού του Μόρνου,

που είναι χωματόδρομος, είναι ασφάλτινη.

Η εκκίνηση για τα 107,5 χλμ. ( Ευχίδειος άθλος) και η αναστροφή για τα 215 χλμ. ( Ευχίδειος υπέρ- άθλος) που γίνεται από τον αρχαιολογικό χώρο των Πλαταιών , δίπλα από το πεδίο της μάχης της πιο καθοριστικής νίκης των Ελλήνων ενάντια των Περσών, γεμίζει δέος και προσμονή τον κάθε αθλητή να επαναλάβει και αυτός τον άθλο του ημεροδρόμου Ευχίδα.

Οι αθλητές, ξεκινούν διασχίζοντας τον κάμπο των Πλαταιών με το πεδίο της μάχης δεξιά τους και τον Κιθαιρώνα να ορθώνεται αριστερά.

Τρέχουν δίπλα από το κανάλι του Μόρνου σε χωματόδρομο για 5 χλμ. περίπου, για να φτάσουν στα ιστορικά Λεύκτρα.

Συνεχίζοντας , περνούν μπροστά από το Τρόπαιο Λεύκτρων (μνημείο που στήθηκε στο πεδίο της μάχης των Λεύκτρων από τους Θηβαίους με αργηγό τον Επαμεινώνδα μετά την νίκη τους εναντίον των Λακεδαιμονίων) , για να φτάσουν στην Ελλοπία,

και κατόπιν Ξηρονομή, Δομβραίνα, αρχαία Θίσβη, από όπου σε λίγο αρχίζει η ανάβαση στο μυθικό βουνό των Μουσών, Ελικώνα.

Οι δρομείς έχουν εδώ να αντιμετωπίσουν μια αρκετά δύσκολή διαδρομή με ανηφορικές κορδέλες,

όμως η πανοραμική θέα του Κορινθιακού κόλπου , σίγουρα θα τους αποζημιώσει!

Λίγο πριν το μέσον της διαδρομής και αφού πλέον έχει αρχίσει το ελατοδάσος , θα φτάσουν στην Αγία ΄Αννα, ένα όμορφο ορεινό χωριό. Συνεχίζοντας, θα περάσουν από την Αρβανίτσα ένα οροπέδιο μοναδικής ομορφιάς, το οροπέδιο των Μουσών, για να συνεχίσουν και να φτάσουν σε λίγο στο Κυριάκι ( αρχαίο Φλυγόνιον) ένα πανέμορφο ορεινό χωριό, σε υψόμετρο 1050 μ περίπου.

Στη συνέχεια κατηφορίζουν , συναντούν το Στείρι, και το ιστορικό Δίστομο ( Αρχαία Αμβρυσσός) , για να αρχίσουν σε λίγο, να ανεβαίνουν και πάλι αυτή τη φορά τις πλαγιές του Παρνασσού, μέχρι την γραφική και κοσμοπολίτικη Αράχωβα.

Από εκεί, κατηφορίζουν πια για τους Δελφούς, το κέντρο της γης !

Το επιβλητικό τοπίο και η αύρα του χώρου, είναι μοναδική στον κόσμο!

Γεωγραφικά, η διαδρομή του Ευχίδειου άθλου διασχίζει τη δυτική Βοιωτία από νότο προς βορρά και αντίστροφα βέβαια για τον Ευχίδειο υπέρ-άθλο, και καταλήγει στην Φωκίδα.